Wednesday, June 15, 2011

Impian sekolah-Exam dan Aku

Assalamualaikummmm .

Ehemm . Semalam Pengarah Pelajaran n9 datang ke sekolah aku utk sampaikan anugerah cemerlang SPM 2011 . Ehm , not bad gak kan sekolah aku . Yeahh , sekolah aku sekolah luar bandar dan di Felda . Tapi , aku bangge skola disini . * wink3
Tapi , agak terasa laa coz aku bukan anak Felda . Anak2 Felda je yg selalu dapat keistimewaan .

Anddd , aku very very very tak sangka coz sekolah aku telah dinaiktaraf sebagai sekolah bandar dan bukan lagi luar bandar . Erkss ? * sawan guling guling

Cikgu aku kate kt budak2 yg nak exam , " lepas skolah kite dah jadi sekolah bandar , korang kene compete ngan budak2 bandar like KGV ( King George V , Seremban ) , Sase ( Sains Seremban ) and sekolah2 bandar lain .


Tahun nie jugak , gred purata utk sekolah aku semakin menurun . Maksudnyer , kalau dapat capai 2.25 ( contoh ) tu mmg dah ley bangge la . Tapi kan , cikgu2 aku kate , batch yg akan amek exam pada tahun ganjil selalunya result diorang SANGAT TIDAK MEMBANGGAKAN .

Sebagai contoh :


Time sekolah rendah , batch 2007 hanya beberapa ketul je yg dapat 5 A
Batch aku pada 2008 : 11 orang dapat 5 A termasuk aku yang " pandai " last2 minit . keh3

Time sekolah menengah :

Batch 2009 nyer PMR : 5 orang je 8 A
SPM : banyak yang tak-berapa-nak-bagus

Batch 2010 PMR : 8 A
SPM : Berlambak lambak dapat straight A wohhh . Tu yang dapat anugerah .

Batch aku 2011 : Agak2 berapa orang yang A ?
SPM : Ramai cikgu2 ckap tahun nie dak form 5 main2 .

Nie kebetulan or takdir ?





Ke satu sumpahan ? * woiii , tak baekkk . kufaratt ! eyhhh . kurafat .


Andd , aku adalah salah satu pelajar yang akan ditarget kan mendapat 8 A . Tahun nie maybe target 20 orang . whoaaa . agak2 tercapai tak ?

INSYAALLAH .



Antara perangai buruk aku ketika exam :

~ tidur kalau paper tu sangat boring soklan dea
~ berangan dapat laki hensem ( takde kaitan ngan exam langsung )
~ kalau dah siap pun tidur ( haritu kena kejut 2 kali ngan cikgu )
~ kalau cikgu lalu , buat2 ngah berfikir ( HIPORKRIT ! Cett ! )
~ Bile cikgu STOP kat aku , skip soklan susah , wat soklan senang
~ pandang2 orang ( bukan tiru okenggg , nak tengok jaa diorang dh siap ke belom ;P)
~ Men conteng2 ketas / meja
~ skodeng orang meniru






* soklan nie senang sangat !!!!!!!! kenape tak kuo exam macam nie jer ?

Last , but no least , jangan jadi macam aku . Aku jenis study last minute . Kecuali MATH . Giler ke ape weyy nak study Math last minute . Otak orang lain2 .



p/s : aku TERHARU ada blogger otai yang beriban2 follower nyer follow blog aku . sob3 . siap singgah komen lagi . Tu belum lgi theotherkhairul ( tak masal2 dea ktuk blog aku plak sbb dea suke ktuk pmpuan . hehe ) , cik epal , hanis zalikha , zack zukhairi , fatin liyana and the other2 famous amouss blogger .

Terima kasih daun keladiii . * bace bace . ehemm .




No comments:

Post a Comment

Kalau rajin komen laa sayang . Teheee ;D